از اینجا تا آسمان راهی نیست...

بعضی وقتا حرفایی هست که آدم برای اینکه راحت بشه باید به یکی بگه ، حالا کی بهتر از شما؟ میخوام اینجا با شما درد دل کنم ...

از اینجا تا آسمان راهی نیست...

بعضی وقتا حرفایی هست که آدم برای اینکه راحت بشه باید به یکی بگه ، حالا کی بهتر از شما؟ میخوام اینجا با شما درد دل کنم ...

فضایل زیارت امام رضا علیه السلام

يكشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۴۰ ق.ظ

آیا می دانید فضیلت زیارت امام رضا ع از زیارت امام حسین ع بیشتر است؟




سال دوم راهنمایی بودم که امام جماعت مدرسه بین دو نماز ظهر و عصر یک سؤال مطرح کرد: چرا فضیلت زیارت امام رضا ع از زیارت امام حسین ع افضل است؟ این سؤال در ذهن من جالب بود که آیا جداً چنین است؟!
به دنبال جواب بودم، رفتم حرم امام رضا و یه زیارت امین الله خواندم و تو فهرست زیارت نامه دنبال جواب گشتم که دیدم در صفحه 54 زیارت نامه چاپ شرکت به نشر آستان قدس رضوی نوشته است فضیلت زیارت امام رضا ع خوشحال که جواب را پیدا کردم و وقتی صفحه مربوط رو از کردم دیدم چنین نوشته بود:

شاه عبدالعظیم حسنی فرمود: به حضرت جواد علیه السلام عرض کردم  که به زیارت قبر حضرت سیدالشهدا علیه السلام مشرف شوم یا به زیارت پدرتان .

فرمود: اندکى درنک کن ؛ سپس داخل اندرون شد بعد - در حالى که اشکهایش بر رخسارش جارى بود - خارج شد و ...

سپس فرمود: زائران امام حسین علیه السلام بسیارند؛ اما زائران پدرم کمند.

در روایت دیگر فرمود: زیارت پدرم افضل است زیرا حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را همه مردم زیارت مى کنند؛ اما پدرم را، جز خواص شیعه زیارت نمى کنند.


زیرا هر فرقه اى از شیعه ، امام حسین علیه السلام را از جهات مختلفى از قبیل ، شهادت آن حضرت ، مخصوصا فرزند بى واسطه حضرت زهراعلیهاالسلام بودن محترم مى شمارند و فرق دیگر شیعه ، از قبیل : کیسانیه ، زیدیه ، اسماعیلیه و واقفیه و...امامت حضرت سیدالشهدا علیه السلام را پذیرفته اند؛ اما در این میان ، حضرت رضا علیه السلام داراى ویژگى خاصى است که اغلب انشعابات تشیع ، قبل از ایشان بوده و باقیمانده از فرق مختلف همین خواص شیعه هستند که به ولایت حضرت رضا علیه السلام معتقدند و شمارشان نسبت به بقیه کمتر است ؛ لذا در روایات عارفا بحقه قید شده یعنى ایشان را امام واجب الاطاعه بداند.
  روز بعد بین دو نماز جواب را دادم و جایزه را هم گرفتم، اما این مسئله که فضیلت زیارت چنان من را درگیر کرد که همچنان هر وقت به زیارت حضرت می روم با معرفت و شناخت نسبت به حق ایشان زیارت می کنم.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۱۰
الناز صابری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی